tag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post5607883459673368812..comments2023-07-20T15:52:19.522+03:30Comments on فلسفه علم: تبخترمصطفی مهاجریhttp://www.blogger.com/profile/03390454591906233765noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-54120082999449811462022-01-28T11:06:33.915+03:302022-01-28T11:06:33.915+03:30فقط آن دسته از فیلسوفان آرم چیری که ادعای علمی بود...فقط آن دسته از فیلسوفان آرم چیری که ادعای علمی بودن میکنند ارزش پایینی دارند ....همچنین آندسته از فلاسفه تحلیلی که فلسفه قاره ای یا آرم چیری رو بی اعتبار میدانستند .کمی از متن رو البته خواندم ولی از کامنت ها متوجه بحث شدم .Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06425859453946987679noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-21378028251483424592014-11-18T17:49:53.605+03:302014-11-18T17:49:53.605+03:30این مطلب در سایت زیر هم منتشر شده است:
http://lan...این مطلب در سایت زیر هم منتشر شده است: <br />http://langweile.blogfa.com/post-4.aspxآزادهnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-74762828293931373332013-04-13T18:06:49.707+04:302013-04-13T18:06:49.707+04:30در مورد 1: دقت کن که بحث دراینجا در مورد منتج بودن...در مورد 1: دقت کن که بحث دراینجا در مورد منتج بودن یک استدلال نیست، بلکه در مورد یک قضاوت فنی است. همانطور که گفتم، من نمی توانم در مورد گفتار اول شخص که ساجد روی ان کار می کند و من چیزی در مورد آن نخوانده ام، اظهار نظر فنی کنم. در قضاوت فنی، موضوع وثاقت کاملا ذی مدخل است.<br />پی نوشت: البته آوینی در دوره پهلوی تخصیل معماری کرده بود.<br />در مورد 6: من گفتگوها را با همان کلماتی که ادا شده بود، آوردم. نخواستم برای واژه های فنی معادل گذاری کنم. انگلیسی پرانی ها حین گفتگو انجام شده اند.یاسر خوشنویسhttps://www.blogger.com/profile/17998510847970893046noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-17211168199079660402013-03-21T00:44:40.299+03:302013-03-21T00:44:40.299+03:301. به نظر میرسد یاسر در این مدت که کار فلسفی نکرد...1. به نظر میرسد یاسر در این مدت که کار فلسفی نکرده، بعضی مبانی سادهی استدلال را هم فراموش کرده است. مثلاً، و فقط مثلاً، نفهمیدم اینکه " کسی [...] حداقل 6 سال در دانشکده معماری تحصیل کرده و خودش هم معمار و گرافیست بوده" چه ربطی دارد به رطب و یابسی که در بارهی شیر مرغ تا جان آدمیزاد به هم بافته است؟ ثانیاً از تحصیل در یک رشته، آنهم در نظام مقدس و برای سربازان گمنام و غیرگمنام نظام مقدس، چه نتیجهی منطقی میتوان گرفت؟ مثلاً از دکترای قالیباف، سعید جلیلی، یا االلهکرم یا علی لاریجانی چه استنباطی میتوان کرد؟ این آخری را از استادانِ قدیمی فلسفه حتماً بپرسید. <br />2. احتمال دارد (و فقط احتمال دارد) یاسر برای تسکین گرفتاریهای خود سراغ متاسایکاتری هم رفته است اما اطلاعاتِ ناقص من میگوید "عرفونیات" آوینی در این زمینه راهگشا نیست. آوینیتراپی حداقل برای او جواب نمیدهد.<br />3. این مقاله را اگر بسط بدهند یک کتاب خوب میشود مثلا با عنوان "تبختر و بیسوادی مزدورانِ آی پی ام نشین" (به قیاس ویتکنگهای کافه نشین). من ناشر خوبی برایش سراغ دارم.<br />4. ساجد احتمالاً به تبعاتِ قیاسش وقوف نداشته است وگرنه خودش و سایرین را به برادرانِ کذا و کذا تشبیه نمیکرد یا پیوند نمیزد. با "نهایت خوشبینی" شاید بتوان گفت ساجد در انتخابِ مثال بدسلیقگی کرده است.<br />5. من هم مثل الف نفهمیدم که چرا آن کار غلط بودهاست. در مجموعهی مناسبات و قواعد جاری نظام مقدس، هرکس امکانات داشته و دستش میرسیده فیلم میگرفته و سخنان دیگر را ضبط میکرده و بعداً از طریق کیهان، تلویزیون، یا در مجلس پخش میکردهاست. این آدم خیلی بده، که گویا همهی مشکلات کشور زیر سر اوست، چه کار خلافِ عرفی کرده است؟ بد شد که مردم فهمیدند علاوه بر پروندهی زمینهای آن اخوی، این اخوی هم الهی به امید تو؟<br />6. من که اصلاً "کول" نیستم دلیل این همه "فرنگیپرانی" را نمیفهمم. مرتیکهhttps://www.blogger.com/profile/18349484277677354624noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-63008316476662415372013-03-18T19:58:57.873+03:302013-03-18T19:58:57.873+03:30بله، عطف به پاسخم به کامنت الفبله، عطف به پاسخم به کامنت الفیاسر خوشنویسhttps://www.blogger.com/profile/17998510847970893046noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-68151322366315622832013-03-18T19:57:23.826+03:302013-03-18T19:57:23.826+03:30راستش حق با توست. هر فیلسوف آرم چیری درباره هر چیز...راستش حق با توست. هر فیلسوف آرم چیری درباره هر چیزی اظهارنظرهای رادیکال نمی کند. من بیشتر به اینکه دوست 6 از روی صندلی اش بلند نمی شود، انتقاد داشتم. حواسم به نکته ای که گفتی نبودیاسر خوشنویسhttps://www.blogger.com/profile/17998510847970893046noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-32273341378909189922013-03-18T04:13:07.835+03:302013-03-18T04:13:07.835+03:30Aaghaa-ye Khoshnevis, "Armchair Philosophy&qu...Aaghaa-ye Khoshnevis, "Armchair Philosophy" raa dar ma'anaaii naadorost bekaar bordehid. Rezanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-58012059282937498992013-03-17T23:09:38.970+03:302013-03-17T23:09:38.970+03:30چطور ممکن است در باره ی چیزی که درباره ی آن هیچ چی...چطور ممکن است در باره ی چیزی که درباره ی آن هیچ چیزی نمی دانم اظهار نظر کنم؟ لابد حداقل یه چیزهایی می دانم. <br /><br />هر کسی آزاد است در هر موردی اظهار نظر کند. عکس خدا را که آتش بزند! با مریم باکره بخوابد .... :))<br />یک مدافع حق آزادی ابراز نظرnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-18819748789652251302013-03-17T22:02:58.426+03:302013-03-17T22:02:58.426+03:30به نظرم می آد اینجا به آرم چیر فیلاسوفی توهین شده....به نظرم می آد اینجا به آرم چیر فیلاسوفی توهین شده. من یک آرمچیر فیلاسوفرام، اما نمی دونم چرا باید به من توهین شود که "درباره هر چیزی اظهار نظر رادیکال" میکنم، چون واقعا چنین کاری نمی کنم. حالا خیلی از این ناراحت نشدم، راستش از این غصه ام گرفت که منو با خامنه ای و احمدی نژاد و ... یکی کردی. دمت گرم یاسر!الفnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-73521943470499914692013-03-17T18:54:26.327+03:302013-03-17T18:54:26.327+03:30گیرم که مقایسه ساجد مع الفارق نباشد، خب چه اشکالی ...گیرم که مقایسه ساجد مع الفارق نباشد، خب چه اشکالی دارد که این کار شبیه آن کار باشد؟<br />می شود ذهن ساجد را خواند، مثلا هر کدام از این موارد ممکن است:<br />1. خب در اینصورت یاسر شبیه احمدی نژاد می شود و این (اخلاقا/زیبایی شناسا،...) نامطلوب است. پس نباید این افشاگری را انجام می دادی.<br />2. آقامون فرمودن "اون کار غلطی بود." پس به حکم آقامون کار یاسر هم غلطه.<br />الفnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-7471070630805963972013-03-17T13:10:00.973+03:302013-03-17T13:10:00.973+03:30خوشحالم که پس از مدتها دوباره اینجا نوشتی. سال نو ...خوشحالم که پس از مدتها دوباره اینجا نوشتی. سال نو هم مبارک. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-82834612999864261372013-03-16T17:58:08.751+03:302013-03-16T17:58:08.751+03:30من بخش هایی از گفتگویمان را که محتوایی بسیار آزارد...من بخش هایی از گفتگویمان را که محتوایی بسیار آزاردهنده تر داشتند، به دلیل آنکه متوجه شدم جنبه شوخی داشته اند، در اینجا نیاورده ام. محسن زمانی به من گفت که سر حرف هایش در مورد کانتنت لس بودن جملات مورد بحث هست، برای همین من ادعاهای او و نظر خودم را نوشته ام.<br />این کار من نه افشاگری است و نه برای باج گیری انجام شده، بنابراین، مقایسه ات قیاس مع الفارق است.<br />من در مورد افرادی که نام آنها را برده ام و درباره اعمال شان در حوزه ای کاملا عمومی، یعنی فضای فلسفه و نفکر معاصر در ایران، قضاوت کرده ام. انتقاد من متوجه حوزه خصوصی زندگی آنها نیست، بلکه متوجه نحوه مواجهه آنها با دیگر گویندگان و نویسندگان است. یاسر خوشنویسhttps://www.blogger.com/profile/17998510847970893046noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-39861075311006322952013-03-16T17:32:49.139+03:302013-03-16T17:32:49.139+03:30؟؟؟؟؟؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1948194004955118108.post-43438337788912113822013-03-16T14:44:57.129+03:302013-03-16T14:44:57.129+03:30مستقل از مطابق واقع بودن یا نبودنِ گزارشِ یاسر از ...مستقل از مطابق واقع بودن یا نبودنِ گزارشِ یاسر از ماجرای آیپیام، فکر میکنم علنی کردنِ محتوای گفتگویی خصوصی و دوستانه و افشای هویت افرادِ دخیل، بدونِ اجازه گرفتن از آنها، چندان مناسب نیست. شاید کاری باشد از جنسِ آنچه در جلسهی استیضاحِ وزیر کار انجام شد. ساجد طیبیhttps://www.blogger.com/profile/09020334659168426775noreply@blogger.com