۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

يك، دو، سه ... خيلي

فكر كنم در سريال كارتوني خانواده دكتر ارنست بود كه فرزندان پزشك ريشو خواستند به پسرك بومي خواندن و نوشتن و شمردن ياد بدهند و متوجه شدند كه پسرك تا سه بيشتر بلد نيست بشمرد و به مقادير بزرگتر از سه مي گويد "خيلي". از قرار تلويزيون كره شمالي هم اين نوع شمارش را مد نظر قرار داده بوده كه بعد از خوردن گل چهارم از پرتقال پخش (زنده) بازي را قطع كرد.  خيلي گل با خيلي گل كه فرقي ندارد. (احتمالاً در بخش هاي خبري هم اشاره كرده اند كه خيلي به هيچ به پرتقال باخته اند.)
فقط من دقيقاً متوجه نشدم چرا فدراسيون فوتبال كره شمالي به كمك فوتوشاپ تيم ملي كشورش را در ميان شانزده تيم صعود كننده قرار نداد، و اعلام نكرد كه به دنبال صعود تيمشان مربيان بيش از صد كشور جهان از مربي كره شمالي برنامه خواسته اند، و حتي پيام تبريك رئيس جمهور ونزوئلا بابت حماسه "تصعيد" كره هاي ها را مرتب پخش نكرد. خيلي دروغ با خيلي دروغ هم فرق ندارد. 

۲ نظر:

  1. یاد این فیلم مستند جالب در مورد زندگی کره شمالی افتادم. صفر به خیلی را آنجا به وضوح می بینید. اگر ندیده اید از لینک های زیر می توانید دانلود کنید و ببینید. در یوتیوب هم هست. لينك دانلود نسخه كم حجم تر (357MB) از رپيدشير :

    http://rapidshare.com/files/238593656/NGC-IUINK.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/238604612/NGC-IUINK.part2.rar
    http://rapidshare.com/files/238618161/NGC-IUINK.part3.rar
    http://rapidshare.com/files/238629221/NGC-IUINK.part4.rar

    پاسخحذف
  2. "خیلی دروغ با دروغ هم فرق ندارد"، به قول عادل فردوسی پور در آخر بازی اسپانیا-هلند، با اندکی دخل و تصرف، "تعطیلی با تعطیلی هم فرق ندارد"

    پاسخحذف