۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

حکومت و حکمت

دوستان فلسفه علمی سلام. اینجا کسی در مورد برگزاری روزجهانی فلسفه در ایران با همکاری انجمن حکمت نظری ندارد؟ به نظرتان تحریم ایده درستی است؟ اینکه حداد عال رئیس همایش است چقدر مهم است؟ آیا این همایش و مقالات آن د ربطی به مشروعیت بخشی به حکومت دارند یا نه معتقدید ضرر فلسفه برای بعضی ها در هر شرایطی بیش از نفع اش است؟ فکر می کنید این همایش با توجه به مشارکت ظاهراً جدی روحانیون در قسمت مقالات ربطی به پروژه اسلامی کردن علوم انسانی دارد؟

اگر موافق باشید می شود یک بحثی را در کامنت ها، ولو بدون ذکر نام، راه انداخت. به خصوص ماها که ایران نیستیم برایمان جالب است نظر دوستانی که داخل کشور هستند را بدانیم.

۷ نظر:

  1. عزیز می خوای این جا رو فیلتر کنن؟

    پاسخحذف
  2. جواب پرسشها به ترتیب:

    چرا نظری داریم.

    نه.

    به نظرم نه همایش و نه حداد هیچ‌کدوم به خودی خود مهم نیستند. بنابراین ریاست این بر آن هم مهم نیست. (استدلال رو حال کردی؟)

    قسمت اول، نه. قسمت دوم هم نه.

    نه. حتی بی‌توجه به آن هم نه.

    مشکل بعدی ...

    پاسخحذف
  3. مسلماً آنها خوشحال میشوند ما شرکت نکنیم. در شرایطی که در همه ی عرصه ها دارند پروژه ی خودی غیر خودی را پیاده می کنند، شرکت نکردن ما کمک به اهداف آنهاست. ما چرا باید به حذف خود کمک کنیم. این اشتباه را قبلاً مرتکب شده ایم. دیگر کافیست.

    ضمناً ما بر سر سفره ی حکومت ننشسته ایم. ما در هر سازمانی که کار مکنیم "سر سفره ی نظام ننشسته ایم". بلکه سر سفره ی وطن خود نشسته ایم. قهر رفتار آدمهای نابالغ است.

    پاسخحذف
  4. نه روز جهانی فلسفه و نه هیچ همایش دیگه ای نه مشکل مهمی از ما حل میکنه و نه شرکت یا عدم شرکت در آن خیلی مهمه! این مسئله سازیه نه مسئله واقعی جامعه ما! تو و من به عنوان دانشجوی فلسفه مشکل جامعمونو خوب می دونیم...

    پاسخحذف
  5. به نظر من این فقط یه کنگره تخصصیه مثل کنگره‌ی شیمی یا فیزیک یا حشره‌شناسی.

    پاسخحذف
  6. یقینا همه ی ما در قبال خون های به ناحق ریخته شده در جریان اون حوادث مسئولیم اما به نظرم باید ببینیم چه هدفی از این تحریم دنبال می کنیم. اگر هدف ایجاد فشار بر حاکمیت به منظور اصلاح باشه که خوب فشارهایی صدبرابر بیشتر در یک سال و نیم گذشته به حاکمیت وارد اومد ولی ذره ای ظرفیت اصلاح از خودش نشون نداد
    شاید هدف دیگه ای بشه برای تحریم پیدا کرد اما من پیدا نکردم پس به نظرم تحریم فایده ای ندارد...اگرم گفته بشه که این فعل به خودی خود اخلاقیه و نظر به فوایدش نباید داشت من نه رد می کنم و نه تایید
    اما یه نکته وجود داره اونم اینه که در شرکت هدفمند انتقادی و فعالانه درش میشه فواید زیادی برشمرد

    پاسخحذف
  7. تا جایی که من در اطرافیانم که خیلی از آن ها دانشجوی فلسفه هستند می بینم، یک نوع بی تفاوتی و اهمیت ندادن به کنگره وجود دارد. به نظر می رسد خیلیها معتقدند این کنگره هیچ اهمیت و ضرر و فایده ای نه برای حکومت دارد و نه برای ما.

    پاسخحذف