۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

كرسي هاي آزاد انديشي

پيشنهاد مي شود از آقاي جواد خياباني براي تشكيل، تكميل يا تدريس كرسي هاي آزادانديشي  استفاده شود. 

۵ نظر:

  1. کم کم دارم شک می کنم نکنه با این کرسی های آزاد آندیشی مشکلی داری!؟ اره؟!!ببینم اصلاً تو از جون ما چی می خوای؟ ها؟ عین بختک ...

    پاسخحذف
  2. لطفاً پیشنهادت را دقیق‌تر کن. مشخصاً فکر می‌کنی در کدام قسمت از کرسی می‌توان از ایشان استفاده کرد؟ تا جایی که من یادم است یک کرسی از منقل، بدنه‌ی چوبی و لحاف تشکیل شده بود. روشن نیست برایم که جواد خیابانی در کدام یک از این بخش‌ها به کار می‌آید؟  

    پاسخحذف
  3. اتفاقاً به نظر من استفاده از لفظ "کرسی" بسیار با مسماست و کسی که این اسم را انتخاب کرده اهل بخیه بوده است. من مطمئنم خیلی از شما این را مسخره می کنید ولی من برای شما می گویم چرا "کرسی نظریه پردازی" یا "کرسی آزاد اندیشی" در مملکت ما واقعاً با معناست. حکایت اینست که وسعت آزادی و نظریه پردازی در فرهنگ ما همیشه به اندازه همین کرسی بوده. مثلاً ایام قدیم که دوست پسر و دختر نبود در خانواده های سنتی که اغلب رفت و آمد زیاد بود روابط عاشقانه و شبه عاشقانه پنهانی بین پسر خاله و دختر خاله، پسر عمو و دختر عمو و دختر عمه و ... بود. و از آنجا که در فضای آشکار و علنی فرصت معاشقه و ... نبود کرسی یک فضای مناسب را برای اینکه خلاصه از آن زیر کرسی یک فشاری یا نیشگونی به یار مهربانت بدهی فراهم می کرد و لذا فضای فضای آزادی در جامعه آن زمان بود. اما این تنها کاربرد این فضای ازاد نبود. خانه های قدیمی مثل حالا حداکثر 70 یا 80 متر نبود. بزرگ بود. آبریزگاه هم معمولاً ته حیاط. حالا اگر شب غذایی خورده بودی نفخ آور خیلی سخت بود که در سرمای زمستان این همه راه را گز کنی به خاطر یک باد ناقابل. اما اره آفرین کرسی این فضای آزاد را در اختیار شما قرار می داد تا به صورت کنترل شده این کار را انجام دهی. پس می بینید که این کرسی ها نعمت بزرگی از قدیم تا حالا بوده اند. البته خوب عیبش شاید این باشد که عمق نظریه پردازی و آزاداندیشی اش در حد همان باد و نیشگون می ماند.

    پاسخحذف
  4. جرا این وبلاگ اینقدر سرد شده. بابا مثلا چند تا ادم حسابی هستید و نمی تونید یه وبلاگ و شلوغ کنید
    اگه بخواید یه جوری شلوغ کنم که حال کنید مثل وب کاوه که الان شلوغ شلوغه.
    4 تا خار و خاشاک و امه ننه بنویسید تا کارتون بگیره

    پاسخحذف
  5. خودش یه بیست و سی ـه

    پاسخحذف